This is extremely disappointing and causing me an huge inconvenience as I am going abroad and the sole purpose of getting this card with a golden ticket is to get the card by this week. Is there any alternative way to get the cards to us within this week?
Really disappointed as leaving for the USA next Tuesday, fortunately only put the £100 on the card but still very angry about this as said it was already sent out
If you message support they might be able to fasttrack you one.
Hi Jill,
If your partner ordered before 2pm on Thursday his card should arrive no problem, any later and it’s unlikely he will receive it until the end of this week unfortunately
@Holliecb11 if you ordered your card before then, it should be on it’s way to you too!
Unfortunately it wasn’t ordered till Friday teatime(ish) so it’ll be end of this week at best now, Luckily,it’s not urgent so we don’t can wait
Thanks for your reply
My card is expected on wednesday
So i guess it wont be with me then?
Not a major problem but i assume it will be with me before the 14th of october as ill be going abroad then
At the risk of stating the obvious, the £100 is still yours so you haven’t “exchanged” it for anything.
It’s pretty painful, though, and I’d have been panicking in your position (although not enough to justify your last line) so I understand what you’re thinking. It will sort itself out though.
I’m sure if your existing bank’s card had been stolen and the bank turned around to you and said “Sorry, we ran out of cards. We had a few left but we gave them away to new customers because they’re more important than you not having access to your money” you’d be pissed off, and rightly so. I’m not sure what you think Monzo should’ve done here instead?
Edit: I should also mention that I do understand this is stressful. You’ve given a reasonable sum of money to a company you’re probably not familiar with and then been hit with this and suddenly you’re not even sure you’re going to get the service you paid for.
If it’s at all reassuring, I’ve had the prepaid and CA cards long enough and interacted with customer support enough times to be very confident that this a) will be sorted out ASAP and b) changes to timescales will be communicated. transparently. Anything else would really be out of character.
Nope, mine was meant to be this Wednesday but now it’s changed to the 4th October.
Sit tight, it’ll get there
Just checked the app again and its updated to the 4th october too
So long as its here before i go away ill be happy but was hoping for it early to test it out here before my holiday
I’m sorry, how did you get to this point from a card supply issue caused by a single third party which doesn’t even impact the current account?
I didn’t read anything in the initial post that suggested this had anything to do with levels of demand - maybe you can point me to what I missed.
I like how everyone moaning has failed to notice that Monzo is still in Beta and that they have so far given out nearly 400k cards with little to no issues but hey entitlement n all that
People who are upset they don’t have a card yet: sorry however this isn’t Monzo’s fault, they are doing their best to communicate and fix the issue however I think it’s a bit harsh to call it “an appalling customer experience” when legacy bank cards take at least a week to arrive…
This is not at all constructive; nor is there a sense of entitlement amongst posters. The last time I checked, Monzo wasn’t a charity. People therefore have a right to be mildly peeved having signed up to a service and parted with their £100 to an entity you rightly say is still in Beta, to use a card they were intending to rely on for whatever reason only to find they will now encounter delay. As an investor, maybe you should recognise this - because your post at present does nothing to reassure those who have been left frustrated by this episode.
I doubt legacy banks would even tell anyone. If 10,000 cards were delayed they’d just take the few hundred calls and say “it’s recently been dispatched and should be with you soon”.
Sometimes Monzo’s transparency is a double edged sword.
I think that is why everything will arrive 10 - 14 days
I’m sorry, LEGITIMATE existing customers with potentially a LOT more than £100 on it who have had the card stolen and are relying on it don’t get prioritized?
Legitimate customer… someone that wants to use Monzo to it’s full potential, make it their main account, have everything run from it etc not someone that jumps on the golden tickets and only want it for holidays just coz it saves them a few quid on cash withdrawals.
Ie. Me. If my card gets stolen and I cannot pay for stuff (because my replacement went to a new customer) I am stuffed as all my money is in the Monzo account and I’m a student so I don’t have any other money.
Luckily I have a current account so this doesn’t affect me but to anyone who thinks they have entitlement as a “new” customer over someone existing needing a replacement card * self censored *